Kahwin oh Kahwin

Sejak dari awal tahun lagi banyak jemputan kahwin. Sekarang ni orang dah tak tunggu cuti sekolah nak buat majlis kahwin. Hujung minggu pun boleh. *aku le yang asyik pening nak fikir pakai baju apa. poyo!*

Bila sebut pasal kahwin ni teringat seorang pakcik yang baru sahaja kematian isterinya. Belum apa-apa lagi dah sibuk nak kahwin. Malah masa isterinya di hospital pun dia dah bagi hint nak kahwin lain. Masa orang tengah sibuk uruskan jenazah isterinya pun dia sibuk pasal nak kahwin lain. Ttsskkk tsskkkk..

Dan sekarang ni makin menjadi-jadi niat nak kahwinnya tu. Calon pun dah ada. Cuma calon pilihannya tu, anak-anak tak setuju. Calon tu masih lagi bergelar isteri pada seseorang. Walaunpun adik beradik dan anak-anak cadangkan calon yang lain, dia tetap dengan calonnya sendiri. Dah kena bomoh apa ke?

Bagi aku tak salah dia nak berumahtangga lagi sekali tapi biarlah calon yang sesuai. Berdosa bercinta dengan isteri orang. Umur pun bukannya muda lagi. Patutnya lebih tahu hukum hakam dari orang yang lebih muda dari dia. Tapi yelah siapa aku nak bagi nasihat kat dia. Sedangkan kata anak-anak dia sendiri pun dia tak dengar, inikan pula kata-kata aku. Kang tak pasal-pasal aku dapat penampar jepun. *kesian pipi gebu aku*

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s